Jäsentiedotteet

JÄSENET HUOM!

Jäsensivuille pääsy vaati tunnukset. Saat tunnukset lähettämällä pyynnön ylläpitäjälle osoitteeseen pohjankarhukoirayhdistys@gmail.com Pyynnön yhteydessä ilmoita sähköpostiosoitteesi!

Kotisivuille lisää materiaalia!

Kotisivujen kuvitus on kesken. Jos haluat kuviasi sivuille tai muihin yhdistyksen julkaisuihin, niin lähetä niitä osoitteeseen pohjankarhukoirayhdistys@gmail.com. Nimeä kuvissa esiintyvät henkilöt ja koirat sekä tapahtumavuosi. Ei haittaa, jos kuvaan liittyy tarina jonka haluat jakaa.

Yhteystiedot osiossa julkaisemme yhdistyksen jäsenien kasvattajien yhteystietoja. Jos haluat nimesi ja osoitteesi listalle, niin laita pyyntö ja yhteystiedot osoitteeseen pohjankarhukoirayhdistys@gmail.com

LÄHETTÄKÄÄ KUVAT UUSISTA VALIOKOIRISTA YLLÄPITÄJÄLLE!

Terve Pkky:jäsenet!

Olen Timo Lehtola ja tulin valituksi vuosikokouksessa hallituksen varajäseneksi.

Asun Kiimingissä ja perheessäni on vaimo ja kaksi lasta, jotka ovat juuri lentäneet pesästään, sekä kaksi karjalankarhukoira urosta 5 vuotias Jymy ja reilunvuodenikäinen Jaro.

Metsästyskortin olen saanut vuonna 1983 ja aloittanut metsästysharrastuksen pienriistan pyynnillä suomenpystykorvien kanssa. Nykyään pääasiassa metsästän hirviä ja jonkin verran petopyyntiä.

Ensinmäisen karhukoiran hankin 2007 Mäkisuon kennelistä. Hirv, karh ja hirv-j kurssin kävin 2008 ja siitä lähtien olen käynyt kokeissa tuomarina ja jonkin verran osallistunut omilla koirilla kokeisiin.

Kiitos jäsenille luottamuksesta. Yritän hoitaa saamani tehtävän parhaani mukaan yhdistyksen ja karhukoirien hyväksi

Kiimigissä 3.3.2019

Timo Lehtola.

Pohjan karhukoirayhdistys tukee jäseniään taloudellisesti!

Koetoiminnassa:

Osallistumismaksun suuruisella summalla hänen osallistuessaan omalla koiralla Hirvenhaukku-, Kuningatar- ja Tappisarviotteluun, sekä Seniorihaukkuihin.

Tuen ehtona koiran tulee olla yhdistyksen jäsenen omistuksessa ja hallinnassa. Poislukien alaikäisen perheenjäsenen koira.
Jäsenmaksu tulee olla maksettuna eräpäivään mennessä, kuitenkin ennen koekauden alkua.

PEVISA-tarkastuksissa 25.2.2019 ALKAEN:

Lonkkakuvaus 30 eur.

Silmätarkastus 30 eur.

Geenitestaukset 30 eur. (tuen ehtona tutkimustulosten luovuttaminen jalostusneuvonnan käyttöön)

Silmien uusintatarkastus yli 5-vuotiaille 40 eur.

Tuen ehtona koiran tulee olla yhdistyksen jäsenen omistuksessa ja hallinnassa. Pois lukien alaikäisen perheenjäsenen koira.

Jäsenmaksu yhdistykselle tulee olla maksettuna tukea haettavalle vuodelle.

Tuet haetaan  lähettämällä kuitti välittömästi tapahtuman jälkeen yhdistyksen sihteerille:

Kokeista osallistumismaksukuitti tai tulostettu tosite maksusta.

PEVISA-tarkastuksista eläinlääkärin antama maksukuitti.

Liittämällä mukaan omistajan tiedot, koiran tiedot, sekä pankkiyhteystieto.

Huom! Kaikkien tukien maksamisen edellytyksenä on että koiran omistajatiedot löytyvät kennelliiton jalostustietojärjestelmästä tai päivitetyllä omistajatodistuksella todistettuna.

PEVISA-tuki myönnetään yhdelle karjalankarhukoiran silmä- ja lonkkatarkastukselle / vuosi / jäsen.

Hei kaikille!

Tulin valituksi PKKY:n vuosikokouksessa hallituspaikalle. Osalle jäsenistöstä olen jo varmasti tuttu, mutta osalle vielä tuntematon tyyppi. Juurikin sen vuoksi minua pyydettiin kertomaan hieman itsestäni, joten tässä nyt sitten pieni esittely ukosta.

Nimeni on Antti Seppälä ja asun Muhoksella. Perheeseeni kuuluu vaimon ja kahden teini-ikäisen tyttären lisäksi kaksi koiraa, karjalankarhukoira ja harmaa norjan hirvikoira. Olen harrastanut metsästystä koko pienen ikäni, mutta viime vuosina harrastus on jalostunut hirviin ja petopyyntiin. Kenneltoiminnassa olen ollut mukana vuodesta 1995 ensin palkintotuomarina hirvenhaukku kokeissa, koetoimitsijakortin sain 2008 ja ylituomaripätevyyden kennelliitto myönsi minulle vuonna 2015. Järjestötaustaakin on jonkin verran, mm. Metsästysseuran johtokunnasta ja sisaryhdistyksessä ( OSHY ) olin vuosia toiminnassa mukana joista 4v puheenjohtajana. Tällä hetkellä minulla on luottamustoimia tämän PKKY:n hallituksen lisäksi Muhoksen Rhy:n hallituksessa ja Pohjois-Pohjanmaan kennelpiirissä  Hirv / Karh pääkouluttajana.

Toivon olevani jäsenistön luottamuksen arvoinen ja pyrin tekemään parhaani yhdistyksen hyväksi. Hyvää kesää ja menestystä tulevaan koe- ja metsästys kauteen.

Terveisin Antti

Ultracomin Gps tutkan voitti Jouni Pätsi Kuusamosta. Onnettarena toimi yhdistyksen puheenjohtaja Kalevi Gönstrand.

Hei!

Talvi on kääntynyt kevääksi, eikä kesäkään ole kaukana. Kelien puolesta hätyytellään jo hellerajoja. Pohjan Karhukoirayhdistyksen toimintaa vilkastutti talven osalta Spj:n Talvipäivät, jotka järjestettiin Rokualla maaliskuussa. Talvipäivät sujuivat mainiosti niin vuosikokouksen kuin päänäyttelyn osalta. Järjestäjinä olemme saaneet kiitosta monelta taholta. Haluamme välittää suuret kiitokset kaikille talkooapua antaneille jäsenillemme!

Pohjan Karhukoirayhdistyksen hallituksen kokouksen yhteydessä arvottiin kaikkien jäsenmaksunsa ajallaan hoitaneiden kesken Ultracomin GPS tutka. Arpa suosi tällä kerralla Jouni Pätsiä Kuusamosta, onnittelut voittajalle!

Jos jäsenmaksusi on vielä suorittamatta niin huomioithan monien jäsenetujen edellyttävän, että maksu on suoritettu ajallaan. Hallituksen kokouksessa linjattiin tulevan koekauden arvo-ottelujen osallistumistukien sekä kuluvan vuoden PEVISA tukien myöntämisen ehdoksi, että jäsenmaksu on maksettu viimeistään 31.5.2018 mennessä!

Yhdistyksen toiminta painottuu kesäkaudella loppukesälle. Hirv ja Karh palkintotuomarien jatkokurssi järjestetään Haukiputaalla 11.8.2018. Kurssin pitää Antti Seppälä. Huomioithan, että tällä kurssilla onnistuu päivittää myös Karh tuomarikortti uusia sääntöjä vastaavaksi!

Kennelliiton luonnetestiä anotaan pidettäväksi 4.8.2018. Luonnetestin lisäksi päivä sisältää mahdollisesti muutakin ohjelmaa. Tästä tiedotetaan lisää, kunhan asia ja päivän sisältö varmistuu. Tapahtuman järjestelyihin on talkooapu tervetullutta. Jos aikaa ja intoa on, niin olethan yhteydessä Grönstrandin Kaleviin!

Mukavaa kesää!

-Hallitus

PDF-tiedostoTietosuojaseloste PKKY.pdf (38 kB)
Jäsenrekisterin tietosuojaseloste